Cum a luat naștere geaca de piele

Una dintre cele mai apreciate și mai iubite piese vestimentare ale zilelor noastre – geaca de piele, are în spate o poveste care începe să fie conturată pornind din perioada anilor ’30.

În 1928, Irving Schott a fost primul care a creat o geacă de piele, urmând să o vândă unui magazin din New York pentru o sumă de 5 dolari și jumătate. Primul model a primit numele „Perfecto”, după numele mărcii lui preferate de țigări.

 

 

În 1940, Schott introduce noul model, care s-a numit 613, și a fost poreclită „Old Star” pentru că avea câte o stea pe epoleții fiecărui umăr.

Modelul „618”, care a fost lansat în 1950 nu mai avea stele pe epoleți.

 

Marlon Brando purtand geaca 618. foto copyright: http://www.artofmanliness.com

Acest model de geacă își câștigă popularitatea după ce Marlon Brando poartă geaca în filmul „The Wild One”, din anul 1953.

În acea vreme, gecile de piele și-au câștigat reputația datorită confortului și durabilității de care dădeau dovadă, obiectivul lor inițial nu răspundea cerințelor de a fi în pas cu moda, așa cum se întâmplă în zilele noastre. Astăzi purtăm o astfel de geacă adesea pentru că ne conferă un look la modă, cool, și părem siguri pe noi. În prezent investim în imaginea personală. Dacă acum aproape oricine poate achiziționa o geacă de piele, statementul vremurilor respective era cu totul altul: gecile de piele erau parte din vestimentația piloților de aviație, pentru ca aceștia să fie protejați de condițiile dure din timpul zborului. 

Odată cu trecerea timpului se schimbă situația: în timpul Războiului Civil, geaca de piele ajunge să fie reprezentativă pentru comisarii ruși, dar și pentru bolșevici.

Ulterior, acest accesoriu vestimentar este asociat cu ofițerii de poliție, rockerii, motocicliștii, gothicii sau punkerii.

Pentru că și muzicienii au înțeles tendințele în moda vremii, aceștia s-au adaptat ușor, iar geaca de piele a căpătat o “personalitate” care se adapta conform stilului fiecărui gen de muzică: punkerii au optat pentru geaca de piele cu ținte, iar cei din tabăra muzicii grunge au început să o poarte mergând în varianta clasică. 

Nici adepții muzicii underground nu s-au lăsat mai prejos la acest capitol, optând și ei pentru acest trend. 

Geaca de piele s-a bucurat de o popularitate puțin timidă, însă existentă și în cinematografie, astfel că în perioada 1943-1981, actori precum Gary Cooper sau Harrison Ford au ajutat-o să urce mai multe trepte spre popularitate. 

Apogeul acesteia atinge punctul culminant în momentul în care generația “Grease” își pune puternic amprenta asupra articolului vestimentar în anul 1978. Alte generații cool, precum “Top Gun” (1986) sau “Matrix” (1999) au un cuvânt important de spus în acest sens. 

Începuturile anilor ’70 aduc o popularitate și un interes tot mai mare în rândul fanilor, care își imitau vedetele preferate. Din păcate, acesta este momentul când în mediul artistic underground, geaca își câștigă o reputație proastă, aceasta fiind asociată cu abuzurile de alcool și droguri, și comportamentul specific acestor adicții. 

Printre numele feminine grele, se regăsește modelul Kate Moss. 
Astfel că fetele care își doreau un stil de “bad girls” apelau la geaca de piele începând cu anii ’80.

Pentru a putea realiza o geacă de piele, cel mai adesea sunt folosite animale precum: căprioara, mielul, oaia, antilopa sau vaca.

În zilele noastre, majoritatea oamenilor caută gecile de piele pentru a putea fi în pas cu moda, alții dorind să își etaleze noile accesorii vestimentare. Durabilitatea și confortul trec în planul al doilea, imediat după look-ul cool, îndrăzneț și plin de energie pe care îl oferă geaca.

Cine decide să investească într-un astfel de articol vestimentar de calitate superioară, ar trebui să fie foarte atent în a face diferența între produsele de calitate, care pot avea prețuri puțin mai ridicate, dar sunt mult mai calitative, față de cele care au o calitate îndoielnică ori care sunt imitații.

Alegerea se face în funcție de gusturile fiecărui om, însă aceștia nu ar trebui să renunțe nici la aspectele care erau căutate acum mulți ani: durabilitatea și confortul. Aceștia nu trebuie să caute un produs doar pentru că arată foarte bine, ci din contră, trebuie să aibă în vedere și aspectele mai sus amintite.

 

Articol realizat de: Pripon Flavia Mihaela

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.